• Wat is de waarde van een klant
    die kan betalen op een manier
    die bij hem past?

  • Wat is de waarde van een klant
    die adequaat antwoord krijgt
    op zijn vragen?

  • Wat is de waarde van een klant
    die gericht en persoonlijk
    wordt benaderd?

Betaalservice

Betaalservice helpt debiteur om betaalachterstand in te lopen

Wanneer debiteuren achterlopen met betalingen is het risico aanwezig dat die achterstanden steeds verder oplopen. Een incassotraject, met alle kosten die daarbij komen kijken, lijkt dan al snel onvermijdelijk. GGN Betaalservice biedt een beter alternatief. Hiermee stelt u uw debiteuren in staat om aan hun verplichtingen te voldoen in een flexibel aantal termijnen, afgestemd op hun betaalcapaciteit. GGN neemt de verantwoordelijkheid voor het treffen van de regeling én het bewaken ervan. Bovendien onderhouden wij het contact met de debiteur en bieden wij hem één vast aanspreekpunt. U heeft naar dit alles geen omkijken.

 

Zo werkt Betaalservice

GGN Betaalservice is ‘los verkrijgbaar’, als aanvulling op uw huidige facturatie- en debiteurenbeheer. U hoeft geen andere producten af te nemen bij GGN om hiervan gebruik te kunnen maken. De basis van de Betaalservice is een webportal die wij opmaken in de ‘look and feel’ van uw organisatie en afstemmen op uw wensen en uw debiteuren. Debiteuren met een betaalachterstand worden op deze portal geattendeerd, bijvoorbeeld door een verwijzing op de factuur.

Op de portal vult de debiteur zijn gegevens in. Vervolgens kiest hij uit de aangegeven opties in hoeveel termijnen hij wil betalen en welke betaalmethode daarbij zijn voorkeur heeft (iDeal of automatische incasso). Na verzending van deze gegevens ontvangt de debiteur een e-mail met bevestigingslink om de aanvraag definitief te maken.

 

De betalingen

Heeft de debiteur met betaalachterstand een regeling getroffen? Dan ontvangt hij elke termijn een e-mail met iDeal-link of worden de afgesproken termijnen automatisch afgeschreven. De betalingen komen rechtstreeks op uw rekeningnummer. Wanneer een termijn niet wordt betaald, een incasso niet plaats kan vinden of een afschrijving wordt gestorneerd, stuurt GGN een e-mail ter herinnering. Blijft de debiteur twee termijnen in gebreke? Dan heft GGN de regeling op. We herinneren dan alsnog voor het resterende bedrag en starten zo nodig een incassotraject.

 

Aan de slag

De praktijk laat zien dat de GGN Betaalservice tot zo’n 90% of meer succesvolle betalingen leidt. Het is dan ook een instrument dat u heel veel geld- en tijdrovende incassotrajecten kan besparen. Meer weten over de voordelen en mogelijkheden van Betaalservice? Of wilt u deze service wel eens een tijdje vrijblijvend uitproberen? Neem dan snel contact op met de GGN adviseur.

 

Direct contact opnemen?

 Natuurlijk kunt u ook zelf direct contact opnemen met onze afdeling via 088 – 331 5111